The Last

Tahun ini adalah terakhir bagiku

Aku telah berhasil melengkapi puzzle ku

Sehingga tak ada lagi puzzle yang tercecer

Aku tak akan lagi mencari kepingan yang berserakan

 Kerana, bagiku sudah lengkap semua

Tidak akan ada lagi perjalanan menuju hutan dunia

Berpayah-payang menahan buliran air jatuh

Tidak ada lagi perasaan yang terkoyak compang camping

Tahun ini adalah terakhir bagiku

Kerana aku tidak ingin terpasung dengan bayang-bayang

Langkahku tidak akan terhenti disini

Aku tidak akan lagi mengkultuskan hal yang semu

Kerana aku cukup mengerti

Pesanku terlalu menggoncang tatanan pemerintahanmu

Kata-kataku terlalu menggoyahkanmu

Maka, aku akan menjadi benda mati bila bertemu

Tahun ini adalah terakhir bagiku

Kerana, aku tahu apa yang kau rasakan

Dan aku sadar akan apa yang aku lakukan

Aku akan menjaga kestabilan kita berdua

Leave a Reply

